Gezond koken, eten en leven


Al eventjes geleden ben ik (Lotte) begonnen met mijn praktijk om mensen te inspireren om gezonder te leven en te eten. Of om hun eten en leven te doen passen met hun dieet. Nu zijn we al een beetje gegroeid en kan je ons vinden in Gent en in Kortrijk. Daarnaast werk ik nu ook samen met nog een andere diëtiste, namelijk Emma Dequeker. Samen willen we steeds meer informatie naar de mensen brengen, aangezien het momenteel een beetje een zoektocht is. Daarom ben ik ooit met deze blog begonnen en helpt Emma mij nu met plezier mee. 

 

Je kan op deze blog verschillende tips en tricks vinden, maar ook zeer veel gezonde recepten om thuis mee aan de slag te gaan. Eigenlijk krijg je zo een beetje zicht op wat we nu precies doen en welke ideeën we allemaal hebben. We hopen dat we je dingen kunnen bijleren en laat het ons zeker weten wat je ervan denkt.

Groetjes, Emma & Lotte

Je kan hier kennis maken met mij, mijn receptjes leren maken en mijn visie rond voeding ontdekken. Ook kan je hier meer informatie vinden over mijn praktijk en mijn kookboeken. Veel leesplezier en hopelijk kan ik je helpen een gezonde levensstijl te ontwikkelen. 

Welke recepten of tips hebben we nu onlangs op onze blog gezet? 

Bounty granola

Deze ochtend het laatste uit mijn pot granola gehaald dus dat betekent nieuwe granola maken. Ik had geen zin om mijn gewone variant te maken en wou eens iets anders proberen. Om de één of andere reden had ik zin in bounty, dus voila de bounty granola is ontstaan.

meer lezen 1 commentaren

Sportontbijt: toast met pinda-cheese en banaan

Vandaag stond er een stevige fietstocht op het programma. Daarom dat ik ervoor heb gekeken om een ontbijtje te maken die me veel energie geeft, maar ook wat eiwitten. Het resultaat zijn toasten met pinda-cheese en banaan. Het receptje van de pinda-cheese kan je reeds vinden op de blog.

Dit ontbijtje was voor mij voldoende, natuurlijk kan het zijn dat je hier misschien meer van moet eten. Daarom dat je ook de voedingswaarden per portie kan vinden onder het recept. Hopelijk vind je het ook lekker!

meer lezen 0 commentaren

Pinda-cheese

Ter voorbereiding van mijn sportontbijtje heb ik een variatie gemaakt op pindakaas. Dit om ervoor te zorgen dat het minder vet bevat en meer eiwitten. Het is niet enkel voor sporters, maar is voor iedereen. Eerst krijg je het standaardreceptje en dan hoe je deze ook kan pimpen. Als laatste ga ik het eens vergelijken met pindakaas die je in de winkel kan kopen, dan kan je zien of deze beter is of niet?

meer lezen 0 commentaren

Sporten en voeding, wat eet je best voor een inspanning?

Vandaag ben ik gaan sporten (een lange fietstocht), dus dan moeten we ervoor zorgen dat we goed eten ervoor (en natuurlijk ook tijdens en erna). Veel mensen hebben geen idee wat ze precies moeten eten voordat ze gaan sporten en daarom dat ik je hier met plezier eens wat meer informatie over geef. Eerst ga ik je uitleggen wat je best eet voor het sporten en waarop je best let. Wil je wat inspiratie? Onderaan het artikel staan linken naar enkele recepten die goed zijn voor sporters. Deze zal constant aangevuld worden.

meer lezen 0 commentaren

Let's move

Beweging is belangrijk en heeft heel wat voordelen voor ons en voor ons lichaam. daarom wil ik jullie stimuleren om vandaag en alle andere dagen extra je best te doen om voldoende te bewegen. De norm is ongeveer een 30 minuten extra beweging per dag. Dit kan heel eenvoudig door met de fiets of te voet naar het werk te gaan maar ook door de trap te nemen in plaats van de lift of je auto net iets verder te parkeren wanneer de afstand te lang is om met de fiets of te voet te doen.

meer lezen 0 commentaren